IV Conference of the Brazilian Society for Analytic Philosophy

University of Campinas (UNICAMP)

July 5, 2016 – July 8, 2016
The Brazilian Society for Analytic Philosophy is pleased to invite contributions for its IV Conference, which will take place at the University of Campinas (UNICAMP), in Campinas, Brazil, from July 5th to 8th, 2016.

Invited Speakers:

-John Perry (Stanford)

-Roberta Ballarin (British Columbia)

-Stefano Predelli (Nottingham)

Curso: "AtoM (ICA-AtoM): Descrição, Difusão e Acesso de Documentos Arquivísticos”.

(Grupo de Pesquisa CNPq UFSM Ged/A)
Professores: Daniel Flores (UFSM) e Sérgio R. Rodrigues (UFSM)

Organização: Dra. Eliane Morelli Abrahão - Historiadora dos Arquivos
Históricos do CLE
Realização: Centro de Lógica, Epistemologia e História da Ciência em parceria com a Educorp
Apoio: Adunicamp.

Data: 1 e 2 de junho - das 8:30h às 17:30h
Local: Laboratório deinformática do Instituto de Filosofia e Ciências Humanas (IFCH).

Minicurso e Palestra com Gianfranco Basti

Prof. Dr. Gianfranco Basti, Professor de Filosofia da Natureza e da
Ciência da Pontifícia Universidade Lateranense e Professor Convidado de
Lógica junto à Pontifícia Universidade Gregoriana (ambas em Roma -
Itália).
(http://www.stoqatpul.org/lat/professors/basti.html).

1) Minicurso "The Formal Ontology of the Natural Realism: The New Dual
Paradigm in Natural Sciences"

Second Workshop CLE - Buenos Aires Logic Group

This is the 2nd Workshop CLE - Buenos Aires Logic Group, following the First Workshop CLE - Buenos Aires Logic Group held at SADAF between 4-5 August 2014 in Buenos Aires, Argentina. The objective of the workshop is to disseminate work in progress and to further the relationship between the Argentinian and Brazilian researchers involved with Logic and Philosophy of Formal Sciences.

Official languages: Portuguese, Spanish, English and Interlingua

CESIMA Anno XX (CLE Unicamp / SHAC in Brasil)

The Centre for Logic, Epistemology and History of Science,
(CLE-Unicamp) and the Society for the History of Alchemy and Chemistry
(SHAC) co-sponsor the event: “Crossing Oceans: Exchange of Products, Instruments, and Procedures
in the History of Chemistry and Related Sciences” to be held in Campinas and São Paulo between August 24th to 28th, 2014

1st CLE Colloquium for Philosophy and History of Formal Sciences

O objetivo principal dos "CLE4Science-Colloquia" é promover reuniões regulares permitindo colaborações entre os interessados por pesquisas em Filosofia e História das Ciências Formais, i. e., áreas do conhecimento relacionadas com sistemas formais, como Lógica, Matemática, Teoria de Sistemas, Teoria da Informação, Ciências Cognitivas, Física, Probabilidade, Ciência da Computação, etc. O tema do "1st CLE Colloquium for Philosophy and History of Formal Sciences" é "(Un)certainty and (In)exactness".

Workshop Nature na Unicamp

Com o objetivo de contribuir com o aumento do impacto da produção cientifica da Unicamp, a CGU e a Pró-Reitoria de Pesquisa (PRP) organizam entre os dias 18-20 de março de 2014, o Workshop Nature na Unicamp, a ser realizado no auditório da Biblioteca Central César Lattes (BC-CL) da Unicamp. Obs.: O curso destina-se preferencialmente à professores e pesquisadores de Centros e Núcleos da Unicamp.